7. augusta 2011

Kde nakupovať e-knihy?

Tak, nakúpené...

Keďže je podpora čítačky Kindle na Slovensku slabá, bol som nútený nakupovať v Čechách. Vybral som si portál www.palmknihy.cz, lebo mali knihu, ktorú som chcel :o). Ale aj preto, lebo podporujú niekoľko voľných formátov a našťastie nepoužívajú DRM ochranu kníh.

Bolo treba absolvovať registráciu, ktorá je spojená so zaslaním aktivačného kódu na vašu poštovú adresu. Táto, podľa niektorých ľudí otravná a zlá registrácia, je nutná preto, aby mohli byt knihy bez DRM. Vyžadujú to vraj vydavateľstvá. Kiež by sa tie naše slovenské poučili. Keďže je moja situácia trošku komplikovanejšia, musel som kontaktovať priamo pracovníkov tohto portálu (pani Luciu Vávrovú, ktorej týmto ďakujem za pomoc a trpezlivosť). Narazil som na ochotu a snahu pomôcť (koniec koncov chcú odo mňa prachy :o)), a aj na trpezlivosť. Potom mi už nič nebránilo v nákupe. Ten prebehol rýchlo: klik do košíka, klik potvrdiť objednávku a zaplatiť (pre nás prichádza do úvahy platba prevodom na účet, kreditkou alebo cez PayPal). Ja som zaplatil kreditkou a kniha bola hneď dostupná. Po menších problémoch spôsobených faktorom medzi klávesnicou a stoličkou som dokonca dokázal knihu odoslať zo stránky priamo do Kindle a mohol som začať čítať. V prípade, že ste si ešte neaktivovali účet pomocou kódu, ktorý príde poštou, sprístupní sa len časť knihy. Zvyšok si môžete stiahnuť hneď po aktivácií.

Každopádne odporúčam každému, kto má záujem kupovať elektronické knihy. Malým bonusom je aj veľký výber kníh, ktoré sú zadarmo a ktoré si môžete stiahnuť aj bez registrácie.

Tak smelo do toho

Hodnotenie: 4,5/5

Send to Kindle

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára