27. októbra 2011

Zberné suroviny 1

Poviem vám, e-čítačka - v tomto prípade Amazon Kindle - je strašný vynález. Človek sa dostane k veciam, ku ktorým by pri old school čítaní nemal taký ľahký prístup, a potom len číta, číta, číta a číta. Ja som sa tak dostal k niekoľkým drobnostiam, ktoré možno nevydajú na celú minirecku, ale pár slov si zaslúžia...



. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Vďaka pravidelným mailom od Free Kindle Books som sa dostal k ukážke zo zbierky Steampunk! An Anthology of Fantastically Rich and Strange Stories v podobe poviedky Clockwork Fagin (tu sa dá zadarmo stiahnuť pre majiteľov Kindle alebo Kindle app) od Coryho Doctorowa. Na pozadí špinavého a beznádejného steampunkového sveta v útulku pre deti s rôznymi postihnutiami spôsobenými strojmi nám porozpráva o boji za oslobodenie utláčaných detí a o živote v malej šťastnej a sebestačnej komunite. Tá si musí vyrobiť falošného automatona v podobe vychovávateľa, aby jej okolie dalo aspoň na chvíľu pokoj. Miestami drsné čítanie, ale aj napriek náročnejšej angličtine (teda aspoň pre mňa), to stálo za to. A možno sa nájde aj trošku tej nádeje :o).

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Amazon vám umožní stiahnuť si do čítačky ukážku knihy a po jej prečítaní sa môžete rozhodnúť, či si ju kúpite alebo áno:) Ja som si tak vyskúšal novú knihu Reamde od Neala Stephensona. Ako koštovku dostanete prvých cca sto strán z knihy a môžete sa do toho pustiť. O príbehu toho veľa povedať nemôžem, keďže má kniha zhruba tisíc strán a v tej ukážke sa to ešte nestihlo poriadne rozbehnúť. Stephenson však píše naozaj dobre a označenie page turner dostala táto kniha právom. Námet a prostredie je pre mňa tiež fajnové, pretože ide o svet online počítačových hier. Silne zvažujem, že si knihu kúpim, aj keď ani táto angličtina nepatrí medzi úplne najjednoduchšie.


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

No a na záver mám niečo z domácich vôd. Kto pravidelne číta Pevnost, mal možnosť prečítať si poviedku Válka s Goky od Jiřího Walkera Procházku. No čo vám budem hovoriť, je to pecka, ten svet, tá myšlienka, tie príšery... a pre fajnovky asi tak milión odkazov na všetko možné. Skrátka JWP rulez a môžeme sa tešiť na to, čo pre nás chystá.







. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

A choďte si prečítať tento kraťas od Draculina. Super nápad, je to veselé a výraz Vaša Exkremencia je skrátka gulervoucí.





. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ďakujem za pozornosť a budem rád keď si ma naladíte aj nabudúce.
Over and out




. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

PS: Načmárané v spolupráci s OOK
PPS: Zberné suroviny vymyslel Joe

Súvisiace:
Zberné suroviny 2

Send to Kindle

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára