27. februára 2015

Napísala Mama Kami: Lois Lowryová - Dárce

Zdroj: www.argo.cz
Priznávam, že nad touto knihou som dlho váhala. Odrádzalo ma filmové spracovanie, ktorému som sa vyhýbala ako čert krížu. Dúfala som, že raz sa ku knihe Dárce dopracujem. Stalo sa a ja neľutujem ani sekundu, ktorú som venovala tejto knihe.

Na knihe oceňujem, že je to naozaj silný príbeh, o ktorom rozmýšľate ešte dlho po prečítaní, a aj to, že je to samostatná kniha a nie neviemkoľkáta časť nejakej viaclógie na pokračovanie.

Predstavte si sterilný svet, kde vládnu pravidlá a zákazy, deti sa rodia Rodičkám a putujú na výchovu do rodín, ktoré nie sú ich biologickými. Toto je Spoločenstvo, kde ľudia žijú bez emócií a bez farieb. Neexistuje tu strach, bolesť ani vojny, ale chýba tu šťastie, láska a radosť. Ľudia tu však žijú spokojne, lebo im nemôže chýbať niečo, čo nikdy nepoznali. Výnimkou je 12.ročný Jonas, ktorému je pri obrade prideľovania rolí v Spoločenstve prisúdená úloha Vyvoleného - Príjemcu pamäte. Jeho mentorom sa stáva predchádzajúci Príjemca, ktorý mu postupne odovzdáva spomienky na ľudstvo, tak ako existovalo pred Spoločenstvom. Chlapec tým na seba berie bremeno celého ľudstva a pomaly získava pocit, že niečo je veľmi zle.....

V knihe je dokonalý svet Spoločenstva vykreslený naozaj detailne, máte pocit, že sa tam nachádzate. Autorka vytvorila naozaj silný a a pútavý príbeh, ktorý sa viaže na jej vlastné spomienky a stáva sa tak Darcom pre každého čitateľa tejto knihy.

KONIEC

Lois Lowryová - Dárce

Napísala Mama Kami

Súvisiace:
Napísala Mama Kami: Anthony Horowitz - Dům hedvábí

Send to Kindle

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára