30. januára 2015

Napísala Mama Kami: Ursula Poznanski - Pět

Zdroj: www.bux.cz
Kniha Pět je už moja tretia v poradí od tejto rakúskej spisovateľky. Predchádzajúce knihy Erebos a Saeculum sa mi čítali veľmi dobre a autorka ma nesklamala ani pri tejto knihe. Tentokrát sa Ursula Poznanski pustila do krimi trileru a vybrala si naozaj netradičné prostredie pre zápletku.

THANKS FOR THE HUNT...

Hádanky, pri ktorých potrebujeme súradnice. Časti mŕtvol v plastových nádobách. Svedkovia, ktorí po výsluchu umierajú. Toto je krvavá verzia geocachingu - lovu, do ktorého sa púšťa dvojica vyšetrovateľov Beatrice Kasparyová a Florin Wenninger.

Geocaching je v podstate neškodná hra, obľúbená medzi ľuďmi po celom svete. Hra na hľadanie pokladov, ktorá spočíva v tom, že niekto niečo schová, zadá určité kódy, súradnice a hádanky, podľa ktorých ostatní hľadajú daný predmet. V cieli väčšinou nájde krabičku, dózu, schránku alebo niečo podobné, v čom je uložený logbook, čiže zošit, do ktorého sa hľadač zapíše. Svoje skóre hľadaných predmetov zapisuje na hráčsku stránku na internete. Kasparyovú a Wenningera však jedného krásneho dňa povolajú k mŕtvole ženy, ktorá ma na chodidlách vytetované súradnice a tak sa obaja nedobrovoľne zapájajú do zvráteného geocachingu, ktorý pre nich pripravil niekto, kto hrá podľa vlastných pravidiel...

Ursula Poznanski píše fakt dobre, v knihe prakticky neexistujú hluché miesta, dej má spád a aj keď som tipovala vraha asi od polky knihy, bola som nakoniec úplne vedľa, lebo som sa mýlila na celej čiare. Aj v predošlých knihách vytvorila veľmi dobré a premyslené zápletky a ako som sa dozvedela v doslove tejto knihy, súradnice, ktoré autorka uvádzala v tejto knihe ako miesta činu sú naozaj reálne. A ako píše sama autorka: "Ak sa náhodou nachádzate v blízkosti súradníc uvedených v knihe, prajem vám príjemnú zábavu - uvidíte niekoľko veľmi krásnych miest v okolí Salzburgu. Miesta nájdete tak, ako sú popisované v knihe, samozrejme bez schránok a ich desivého obsahu. Pri posledných súradniciach si dajte pozor na žihľavu.". Zostavovať hádanky a kódy v knihe musela byť pre autorku hračka, lebo ako priznáva, sama patrí medzi hráčov geocachingu.

KONIEC

Ursula Poznanski - Pět

Napísala Mama Kami

Súvisiace:
Send to Kindle

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára