3. septembra 2014

O tom, ako si budem musieť znovu prečítať Amerických bohov.

Zdroj: www.kosmas.cz
Tu mala byť pôvodne recenzia na Gaimanových Amerických bohov. Nastala ale situácia, s ktorou som nepočítal. Nebol som na túto knihu pripravený. Možno to bolo tým, že som ju otvoril tesne po dočítaní Nikdykde a tá obrovská odlišnosť mi dala do držky. Možno len nenadišiel ten správny čas. A navyše niekde uprostred knihy chýbajú strany a to ma dosť rozhodilo.

Bohovia sú úplne iný ako rozprávkové Nikdykde. Pre mňa boli v danú chvíľu príliš reálni, príliš drsní, príliš ... hmmm ... ľudskí. Ovplyvnený nadšením z čítania knihy Nikdykde som očakával niečo podobné a tešil som sa na to. Zrážku s realitou som bohužiaľ nerozdýchal. Celé to bolo akési chaotické, nezmyselné, domotané, zauzlené a Stín mi tou svojou pasivitou a nezáujmom o to, čo sa deje okolo neho, parádne liezol na nervy. Záver je jedna veľká halucinácia a Gaiman asi fakt fičal na niečom kvalitnom keď to písal. Navyše je v celej knihe asi tak miliarda všelijakých odkazov, skrytých význavom, ešte skrytejších významov a najskrytejších významov, ktoré kladú na čitateľa pomerne vysoké nároky. Tie som očividne nespĺňal, ale skúsim sa polepšiť.

Viem, že by sa mi Americký bohovia mali páčiť, pretože je to určite úžasné čítanie. A tak dostanú ešte jednu príležitosť. Zoženiem si knihu, v ktorej nechýbajú strany a keď nadíde ten pravý čas, vydám sa s pánom Středom verbovať starých bohov, aby sa mohli spolu vydať do posledného bitky.

Originálny názov: American Gods
Autor: Neil Gaiman
Preklad: Ladislava Vojtková
Jazyk: Český
Vydavateľ: Bohuslav Svoboda - Polaris
Rok vydania: 2007
Väzba: pevná
Počet strán: 463
ISBN: 978-80-7332-098-0
Kupujte v Artfore.
Viac info na Legii.

Súvisiace:
Neil Gaiman: Nikdykde

Send to Kindle

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára