21. marca 2013

The Goulet Pen Company – Ink Drop March 2013: Fade to Black


Keď som bol malý, nútili nás v škole písať plniacim perom. A ja som to z duše neznášal. Prsty, peračník a zošity som mal cele fľakaté, pretože vtedajšie perá nestáli ani za fajku močky a púšťali atrament kam sa len dalo. Keď ši človek pomohol zmizíkom (ktorého použite pri písaní bolo zakázané!), tak mu smrdeli ruky ešte aj na druhý deň a na niektoré fľaky ani ten nezaberal. Bol som veľmi rád, keď nám povolili používať čínske perá a prepisky. Kvalita síce stále biedna, ale aspoň sa to nepočurávalo a písalo to takmer vždy a všade. Na dlhé roky som na plniace perá zabudol. Až keď som začal tvoriť hodnoty v mojej práci, tak mi ich pripomenula kolegyňa, ktorá do toho svojho používala tyrkysové bombičky Pelikan. Keď som opúšťal svoju prvú prácu, dostal som na rozlúčku od obchodného partnera plniace pero a bol som stratený. Minul som odvtedy veľa bombičiek, vystriedal niekoľko pier a pravidelne sa zasekával pri výkladoch rôznych obchodov, v ktorých boli vystavené plniace perá (od obyčajských papiernictiev až po luxusné butiky Mont Blanc). Ale až vďaka kamarátke OOK som objavil úplne nový svet plný farieb, atramentov, rôznych pier a papierov. Ona ma nasmerovala k rôznym blogom a e-shopom po celom svete...
A prečo sa tu tak s takým pátosom naparujem? Nuž preto, lebo sa vám v budúcnosti môže stať, že tu nenájdete len nejaké amatérsky ofrflané knihy, ale aj moju dojmológiu (copyright by OOK) o plniacich perách, atramentoch a podobnom haraburdí.

Jeden z vyššie spomínaných e-shopov mi zvlášť učaroval. Je to malá rodinná firma Briana Gouleta, ktorý sa okrem manželky, dvoch malých detí a obchodu, venuje aj blogovaniu o plniacich perách a všetkom, čo s tým súvisí. Na Tytrubke môžete nájsť kopec jeho videorecenzií a nebude sa hnevať, ani keď mu pošlete emajl. V jeho obchode, TheGoulet Pen Company, nájdete okrem plniacich pier, atramentov a papierov aj návody pre začiatočníkov a rôzne nástroje na porovnávanie jednotlivých pier resp. hrúbky hrotov. A navyše aj Ink Drop. Ink Drop je klub, ktorého členovia dostávajú každý mesiac vzorky rôznych atramentov a k tomu rôzne zľavy a zvýhodnenia ako odmenu za členstvo a vernosť. Členské pre ľudí, ktorí žijú mimo USA je USD 15,00 mesačne a v tejto cene je už započítané aj poštovné. A ja som sa rozhodol, že sa tiež stanem členom tohto klubu.

Prvé vzorky spoza veľkej mláky dorazili a ak pôjde všetko ako má, ja sa naučím písať so skleneným namáčacím perom a bude záujem, tak by ste sa mohli dočkať aj môjho nečitateľného rukopisu a kostrbatých názorov na tieto atramenty:




De Atramentis Silver Grey 






Diamine Graphite







Lamy Black






© The Goulet Pen Company



Monteverde Black






© The Goulet Pen Company



Pilot/Namiki Black







Balenie je jednoduché, ale dostatočné. Bohužiaľ v ňom chýba ručne písaný odkaz, ktorý býva súčasťou bežných zásielok od Gouletovcov. Pri množstve vzoriek, ktoré musia vyrobiť a odoslať je to ale pochopiteľné. Priložená je aj kartička so zoznamom atramentov a krátkym pokecom a tom, prečo práve toto zloženie farieb. Každá fľaštička obsahuje 2 ml atramentu, čo bohate stačí na výdatné testovanie.

Ink Drop March 2013: Fade to Black
Ink Drop March 2013: Fade to Black

Všetky označené fotky boli vytvorené The Goulet Pen Company a sú zverejnené s ich láskavým súhlasom. Tento blog nie je v žiadnom spojení s The Goulet Pen Company. Za článok som nedostal zaplatené a všetky názory sú na 100% moje vlastné.

Súvisiace:
Ink Drop April 2013: Under The Sea
Ink Drop May 2013: Because We Felt Like It
Ink Drop June 2013: What's in a Name?
Ink Drop July 2013: America!
Ink Drop June 2014: Down to Earth
Ink Drop July 2014: Stars & Stripes
Ink Drop August 2014: International Sampling

Send to Kindle

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára